Az 5-lépéses Miriad Növekedési Formula: Bizonyított folyamat az online ügyfélszerzés és az eladások növelésére.

Az ügyfeleinknél 20-30%-os vagy akár 270%-os növekedést értünk el vele.

Ha egyre kevésbé hatékony a marketinged és a látogatókból nem születik elegendő üzlet, miközben a konkurencia egyre lejjebb nyomja az árakat, akkor ez lesz a legfontosabb üzenet, amit valaha olvastál.

Igen, jól látod, a legfontosabb üzenet, amit valaha csak olvastál. Mert olyan áttekintést kapsz most az ügyfeleinknél használt módszertanból, amit más, hasonló cégek hétpecsétes titokként őriznek.

FIGYELMEZTETÉS: Nincs olyan stratégia vagy taktika, ami minden cégnél ugyanúgy működik. A piacod és a céged sajátosságaira épített megoldás hozza a legnagyobb megtérülést. Az itt bemutatott módszerek és eszközök olyanok, mint az alapanyagok a főzéshez. A receptet a te helyzetedhez kell kiválasztani.

Éveket veszíthetsz és saját magadat lövöd lábon, ha a rossz dolgokra koncentrálsz.

Amikor először beszélek egy cégvezetővel, legtöbbször új ötletekre és azonnal alkalmazható, bevált taktikákra kíváncsi. Rögtön fejest akar ugrani a pénzcsinálásba. Ez teljesen érthető: valahol mind ilyenek vagyunk. De van valami, ami alattomos ragadozóként leselkedik rá... és ha nem figyel, akkor egy óvatlan pillanatban menthetetlenül szétmarcangolja az árbevételét. Talán drámaian hangzik, de elmagyarázom, hogy tisztán lásd, miről van szó.

A vállalkozói működésnek 2 ellentétes pólusa van. Az egyik az opportunista, a másik a stratégiai gondolkodó.

Az opportunista

Egy opportunista mindig a következő nagy fogást vagy lehetőséget pásztázza, amivel gyorsan sok pénzt zsebelhet be. Ahogy feltűnik egy lehetőség, ráugrik. A legtöbb ilyen cégvezető elfoglalt a mindennapi teendőkkel – és abba vág bele, ami éppen vonzónak tűnik (vagy éppen amire kényszerítve érzi magát). Az elsődleges kritériuma, hogy tud-e pénzt keresni egy lehetőséggel. Sok mindent kipróbál, belelkesedik, hisz benne. Egészen addig, amíg nem jön a "következő nagy dolog", amivel pénzt kereshet.

A stratégiai gondolkodó

Az ilyen vállalkozónak tiszta jövőképe van. Tudja, hogy hova akar eljutni. A célja elérésére több megközelítést gondol ki, és kiválasztja azt, amivel a legjobb esélye lehet. Tudja, hogy a legnagyobb lehetőség már a cégében van, csak ki kell hozni belőle és "végig kell vinni". Az egyes stratégiák és eszközök közül kiválasztja azt, ami megfelel a jelenlegi terveknek és a következő kérdést teszi fel: "Segíteni fog ez nekem, hogy nagyobb eséllyel és gyorsabban elérjem a célomat?"

Te is beleesel a "lehetőségek csapdájába"?

Az online marketingben : egy folyamatosan növekvő eszköztárból válogathatsz, hogy növeld az üzleted. Egyszerűen túl sok lehetőség van, hogy mindent maximálisan kihasználj. Azt tanácsolom tehát, hogy légy folyamatosan éber...

...mert a lehetőségek ígérete könnyen beszippanthat és opportunista szerencsevadásszá tehet.

Szóval, a következő történik, ami hihetetlenül sebezhetővé tesz. Vállalkozóként folyamatosan ki vagy téve a figyelmedet elterelő fényes tárgyaknak: minden irányból érkeznek az “új és következő” marketing módszerek, taktikák és eszközök. Századszor futsz bele a mindent megoldó módszerbe, a következő “nagy dologba”, amiről tudnod kell. Amit ki kell használnod, hogy végre előnyre tegyél szert a piacodon. Hogy nehogy lemaradj, mert elhúz melletted a konkurenciád.

De elárulok neked egy titkot:

Minden ilyen fényes tárgy rendelkezik a saját maga meggyőző ígéretével! És évek alatt annyi ígéretet hallottál, hogy már fogalmad sincs, mi az a néhány dolog, amire koncentrálnod kellene.

És a következő történik...

Túl sok mindennel foglalkozol, ezért állandóan reagálnod kell, amivel elaprózod magad.

És ez nem is a te hibád.

Manapság, a legtöbb cégvezető nagyon, nagyon össze van zavarodva, amikor marketingről van szó. És nem csak össze van zavarodva, de túlterhelt is. Azt mondják neki, hogy muszáj ezt vagy azt tennie, különben elmarad, lemarad, felfalják... Úgy érzi, egyre több és több dolgot kell csinálnia, hogy ugyanazt az eredményt elérje és naprakésznek érezze magát.

Ha hasonló cipőben jársz, tudom hogyan érzel.
Én is beleestem ebbe a csapdába.

Én sem tudtam, hogy mire koncentráljak, ezért mindent csináltam. Ennek az lett a következménye, hogy állandóan éjszakába nyúlóan dolgoztam, de az átütő eredmények mégsem jöttek.

Ekkor jöttem rá, hogy miért olyan nehéz anélkül növekedni, hogy közben kicsinálnám magam.

Fókusz nélkül megreked a növekedésed.

És te máris össze-vissza bolyongsz a csillogó lehetőségek végtelen és egyre terebélyesedő erdejében. Nos, üdvözöllek a Marketing Taktikai Bozótosban™ :)

A legtöbb csatorna és taktika nem mozdítja meg a mutatót a képletes sebességmérőn. Legfeljebb arra jók, hogy álmatlan éjszakákat okozzanak, mert nem úgy működnek, ahogy vártad. Elégetik az idődet és energiádat, csökkentik a hatékonyságodat, elszívják a profitodat.

De van számodra egy nagyon jó hírem. Amikor az üzleted akarod növelni, vagy épp kiszámíthatóvá akarod tenni az ügyfélszerzést, akkor nem kell egymillió dolgot csinálnod. Engem például nagyon felszabadított ez a felismerés.

Nincs szükséged tehát az új Szent Grálra, amit eddig „csak néhány kiváltságos cég fedezett fel, és igazságtalan versenyelőnyt biztosít a használójának”.

Az új technikák, taktikák, eszközök általában nem visznek túl messzire.

Sőt, ami azt illeti sokszor nem visznek sehová.
Azok kergetése helyett – vállalkozóként – a legnagyobb kihívás a fókuszod megtartása. Hogy a megfelelő területen dolgozz.

Ezért, a folyamatunk lényege, hogy kiválasztjuk és megvalósítjuk azt a néhány potens tevékenységet, ami a leggyorsabb, legegyszerűbb és egészséges növekedést hozza a cégedbe. Az igazi legjobb gyakorlat nem „egy dolog”. Hanem egy jól meghatározott, módszeres folyamat (lépések sorozata), amin végig kell menni.

Mert amikor tudod mi a következő lépés, akkor kizárhatod a zajt.

Jobban aludnál éjszaka.
Ihatnál egy sört.
Lóghatnál a családdal.
Te lehetnél a hős a cégben. :)

A módszertan, amivel növekedést és új bevételeket hozunk az ügyfeleinknek –Stressz, túlterheltség és komplexitás nélkül.

Az 5-lépéses Miriad Növekedési Formula lényegesen különbözik attól, amit a legtöbben csinálnak. Nincs benne találgatás és a mágikus gombok okozta izgalom és könnyedség. Valójában, sok szempontból olyan, mint a kemény munka. Kell hozzá gondolkodás, kutatás, tapasztalat és a szakértői tudás széles skálája.

Tippelés, fényes tárgyak és legjobb gyakorlatok helyett adatokra támaszkodunk és mérhető eredményeket érünk el.

Az iparág vezető szakértőitől szereztük a tudásunkat, akik olyan cégek értékesítését és konverzióit növelték, mint az Apple, Amazon vagy az Airbnb. Az ő módszereiket ültettük át magyar piacra és alkalmaztuk az ügyfeleinknél az értékesítés megduplázására – anélkül hogy a hirdetéskre többet költöttünk volna.

Az eredmények azt mutatják, hogy működik.
Amire garanciát is vállalunk.

1.lépés
Kezdjük a végén – meghatározzuk a célokat, az akadályokat és a siker mérőszámait. Hidat építünk a stratégia és a kivitelezés közé.

Sok marketinges egy kalapáccsal rohangál és mindenhol szögeket lát. Ezzel az a gond, hogy nem mindenkinél működik ugyanolyan jól egy taktika vagy stratégia. Sőt, attól, hogy valami működik, még nem biztos, hogy a Te cégedben a befektetett energiához képest a legnagyobb megtérülést az fogja hozni.

A csetbot, instagram, podcast, blogolás, keresőoptimalizákás stb mind működhet, de ettől még nem biztos, hogy csinálnod kell. Ezért azt javasoljuk, hogy először nézzünk rá madártávlatból a cégedre és határozzuk meg a legfontosabb összetevőket. Mint péládul:

Mit szeretnél elérni?
Milyen „eszközök” működnek a cégedben?
Mennyit ér egy ügyfél, mennyit költesz a hirdetésekre, átlagosan mennyi idő mire egy érdeklődőből ügyfél lesz?
Mi az, ami korábban már működött?

A helyzet a következő...

Az elején még nem tudhatjuk hol van a legnagyobb lehetőség a növekedésre és olyan “erőkarokat” keresünk, ami egyszerű és gyors eredményeket hoz.

Egyszerűen követni kell a pénzt és először a karnyújtásnyira lévő gyümölcsöket leszakítani. Ez azt jelenti, hogy profitot csinálunk, anélkül hogy túlbonyolítanánk a dolgokat. Mindössze három motorja van a növekedésnek bármilyen cégben, így nálad is. Csak ezekre kell koncentrálni:

Több új ügyfelet hozunk a cégedbe. Ennek két módja van: a VOLUMEN és az ÁTLAGOK növelése. A volumen azt jelenti, hogy több érdeklődőt hozunk az értékesítési csatornádba. Az átlag alatt azt értsd, hogy hogy ugyanannyi látogatóból több üzletet kötsz.
Többet vagy magasabb profittal adsz el ugyanannak az ügyfélnek egy vásárlás alkalmával, vagyis az árrésed TÖMEGÉT növeled.
Többször adsz el ugyanannak az ügyfélnek. Növeljük a GYAKORISÁGOT az ügyfelekre szabott kampányokkal.

A célunk, hogy megtalájuk a leggyorsabb és legegyszerűbb utat a fenntartható és egészséges növekedéshez, miközben értéket adunk az ügyfeleidnek és építjük a jó hírneved a piacon.

Meg kell találnod (és nem tippelned), hogy az üzleted melyik részei teljesítenek alul – és miért

A legtöbb ügyfelünk úgy érkezik hozzánk, hogy van egy előzetes elképzelése, hogy min kellene dolgozni. De a lehetőségek általában máshol bújnak meg – a vakfoltokban, amit nem látnak. Először, megismerjük a céged üzleti stratégiáját és vízióját. Meg kell határoznod a Kulcsfontosságú Teljesítmény Mutatókat (KPI), amik mutatják, hogy a céljaidat pontosan mivel tudod mérni.

Még nem tudod, hogy az érdeklődők miért nem vásárolnak

Ezen a ponton még nem tudjuk, hogy a látogatóid miért nem konvertálnak (feliratkozás, ajánlatkérés, vásárlás stb.), ezért bármilyen javaslatot tennénk, az csak egy vélemény, ami mögött nincs bizonyíték. A tapasztalatunk szerint a bizonyítékra alapozott javaslatok sokkal nagyobb eséllyel hoznak áttörő eredményeket, mint a „legjobb gyakorlatok”.

2.lépés
Először az adatok, utána az elméletek

Van egy mondás, miszerint "tudom, hogy a marketingre költött pénz fele pazarlás, csak nem tudom, hogy melyik fele".

Az egyik legkevésbé szexi, leginkább alulértékelt, és kihasználatlan ALAPELV a marketingben: az adatok és a számok. A cégek 90%-a egyáltalán nem méri, vagy épp rosszul méri az adatokat, melyekből rossz következtetéseket vonnak le, rossz irányba indulnak el, így a hatékonyságuk csökken. Ez azt jelenti, hogy a sötétben tapogatóznak, amikor az elköltött pénz hatékonyságát kellene mérni.

Amit viszont nem mérünk, azon javítani sem lehet. Ezért meggyőződünk róla, hogy a megfelelő helyeken a megfelelő dolgokat méred.

Majd hagyjuk, hogy az adatok megmutassák, hogy...

Hol vannak a rejtett lehetőségek, a működő eszközök és az alacsonyan csüngő gyümölcsök

Elemezzük és kitaláljuk, hogy mit csinálnak a látogatóid. Milyen oldalon lépnek be, merre mennek, hogyan navigálnak a weboldaladon belül? Milyen szándékkal érkeznek? Mi a látogatásuk célja? Sikerült elérni a céljukat? Ha nem, akkor miért nem?

Ezek azok a dolgok, amikről tudnunk kell.

Ehhez feltérképezzük, hogyan találkozik először a cégeddel egy lehetséges vásárló, mit teszel azért, hogy újra kapcsolatba kerüljetek, hogyan történik a vásárlás folyamata és miért ajánlanak tovább.

Ami elvezet minket a következő állomáshoz...

A gyors növekedés kulcsa: A beszűkült útvonalak és a hiányzó hídelemek azonosítása

Ahogy ránézünk az oldaladra és a marketinged lépéseire, azonosítjuk azokat a területeket, amiket beszűkült útvonalaknak nevezünk. Ezek olyan oldalak vagy lépések egy folyamatban, ahova megérkeznek az emberek, de nem jutnak tovább (vagy csak alig).

Ezeknek a beszűküléseknek a feltárásával és elhárításával eltakarítjuk az akadályokat az érdeklődők és ügyfelek áramlásában, ami azonnali ugrást hoz az értékesítésben és a profitodban.

Ez olyan, mint egy két sávos út, ahova bedöntött egy fát a vihar, így az autóknak egy sávba kell zsúfolódniuk. A forgalom lelassul, feltorlódik és dugó alakul ki. Ha erre az útra nagyobb forgalmat terelünk, nem fog több autó átjutni.

Például: néhány változtatással 0.5%-ról 1%-ra növeljük a konverziókat, ami azt jelenti, hogy korábban 1 eladáshoz átlagosan 200 látogatót kellett a weboldaladra hozni, ezután átlagosan 100 látogató után egy eladás.

A következő lépés a hiányzó hídelemek azonosítása. Amikor kirajzoljuk a látogatók és érdeklődők által megtett lépéseket, akkor olyan elemeket keresünk az üzletedben, amik nincsenek ott. De ha ott lennének, akkor jelentős értéket hoznának létre az üzletednek.

Például: egy ajánlói program, egy remarketing kampány, egy upsell, egy automata utánkövetés stb..

Az ilyen szakadékok és hiányok feltérképezésével egy teljes leltárat készítünk, és felállítjuk a prioritásokat.

3.lépés
Az analitika elmondja mi történik, de a miértre nem ad választ. Ezért kiderítjük a miérteket.

Ez a lépés a ragasztó, ami összefogja az egész folyamatot. A legtöbb cég még mindig a megérzései alapján hajt végre változtatásokat ahelyett, hogy a felhasználóitól gyűjtött célzott visszajelzések alapján döntene.

Ezért rengeteg erőforrást és időt vesztegetnek el megalapozatlan vélemények megvalósítására.

Ebben a lépésben megértjük azokat az embereket, akikből az ügyfeleid lehetnek.Valójában három különálló csoportot vizsgálunk meg:

Akik nemet mondtak arra, amit kínálsz. Itt azokra fókuszálunk, akik elindultak a vásárlás felé vezető úton, tehát érdekli őket, amit kínálsz. Úgy is nevezzük őket, hogy a "kvalifikált nemek".
Az ügyfeleid. Azok az emberek, akik úgy döntöttek, hogy nálad költik el a pénzüket. Ha megkérdezed, hogy mi az ami majdnem megállította őket, hogy tőled vásároljanak, akkor felfedezhetsz olyan kétségeket és kifogásokat, amik más esetben éppen meg is hiúsítanak egy üzletet.
A weboldalad látogatói. Azok az emberek, akik gondolkodnak azon, hogy nálad költsék el a pénzüket.

Amikor a megfelelő kérdéseket tesszük fel ezeknek az embereknek, akkor pontosan megérthetjük, hogy miért nem konvertálnak. Miért nem vásárolnak, miért nem iratkoznak fel, miért nem kérnek ajánlatot.

Bármi legyen az üzleti célunk, ez olyan, mint egy puzzle. Csak információval. Tehát...

Visszajelzési mechanizmusokat használunk, amivel összerakjuk és megoldjuk az információkirakóst.

Ha nem vásárolnak a látogatóid, akkor egyértelmű, hogy nem győzte meg őket a weboldalad és a marketinged. Na de miért?

Talán az árat meglátva azt gondolják, hogy drága. Talán a pozicionálás nem jó. Vagy nem elég meggyőző a cég, aki a szolgáltatást vagy terméket nyújtja.

Tehát nincsenek meggyőzve, hogy azt tegyék, amit akarsz.

Ezért a feladatunk, hogy megértsük pontosan, miért nem konvertálnak a látogatók. Mik a félelmeik, kifogásaik, igényeik és vágyaik? Kivel hasonlítanak össze, amikor döntést hoznak? Milyen alternatív megoldásokat néznek meg?

Ehhez pedig visszajelzési mechanizmusokat használunk.

10 kedvenc eszközünk, amivel betekintést nyerünk a vásárlóid viselkedésébe és gondolkodásába, hogy növeljük az eladásokat.

Mikro-kérdőívek: Rendkívül széles skálán használató kutatási eszköz. Az egyik kedvenc módszerünk, amivel a weboldalad kulcsfontosságú helyein kérdéseket teszünk fel a megfelelő időben és megfelelő látogatóknak. Így felderítjük a cselekvést megakadályozó kifogásokat és kétségeket vagy olyan motivációkra derítünk fényt, amire nem is gondoltál.
Felvételek a munkamenetekről: A weboldaladon megforduló akár több ezer látogató képernyőjét és egérmozgását rögzítjük. A feltételezések szempontjából fontos felvételeket kiválogatjuk és megnézzük hogyan használják az emberek az oldalakat. Ez olyan mintha ott ülnénk a felhasználó mögött és a válla fölött néznénk, ahogy használja az oldalad.
Felhasználói-tesztek: Az egyik leghatásosabb kutatási eszköz. Akkor is jól működik, ha még nem rendelkezel ügyfelekkel. Már 5-6 ember is elegendő, hogy jó eredményeket kapjunk. A felhasználói tesztek lényege, hogy élőben kérdezünk és feladatokat adunk a gondosan kiválasztott felhasználónak.
Emailes kérdőívek a különböző felhasználói csoportoknak: Több ezer válaszadás után kikristályosítottuk, hogy a különböző felhasználói csoportnak milyen kérdéseket kell feltenni. A válaszokból valódi betekintést nyerhetünk a gondokodásukba, amivel növelhetjük az eladásokat.
Hőtérképes vizsgálat: Megtudhatjuk, hogy az oldalad mely részeit használják, melyik tartalmakat érdemes előtérbe hozni és mi az, amivel nem is találkoznak, pedig fontos lenne a meggyőzés miatt.
Kattintási térkép: Megnézzük hova kattintanak a látogatóid az oldaladon. Sokszor meglepő eredményeket kapunk, mert olyan helyekre is kattintanak, ami azt jelzi, hogy valamit keresnek, ami nincs is ott.
Kilépési kérdőívek: Annak a pillanatnak a gondolatait rögzítjük ezekkel a kérdésekkel, amikor a felhasználó úgy dönt, hogy elhagyja az oldalt.
Elégedettség mérés: Minden alkalmat érdemes megragadni, hogy visszajelzést kérj az érdeklődőktől és az ügyfeleidtől. A válaszaik alapján pedig érdemes más-más módon utánkövetni a kapcsolatot. Az egyik bevált módszert erre az úgynevezett NPS elégedettség mérés, ahol elégedetlen, semleges és promoter csoportokba sorolod a válaszadókat és ennek megfelelően használod a véleményüket, hogy fejleszd az üzleted.
Gyors tempójú üzenet tesztelés: A saját módszerünk üzenetek tesztelésére, hogy kiderítsük melyik üzenetek lesznek a legnagyobb hatással a piacodra, ami akkor is működik, ha jelenleg nem látogatja senki az oldaladat.
Interjút készítünk a munkatársakkal, akik napi kapcsolatban vannak az ügyfelekkel: értékesítők, ügyfélszolgálatosok stb. Az egyik leggazdagabb információ forrás, mégis kevesen használják.
4.lépés
Elkészítjük az eszközöket és kampányokat, amik kiszámíthatóan és következetesen új ügyfeleket hoznak

Ahhoz, hogy eredményeket érj el, mindössze két dologra van szükség:

A megfelelő emberek figyelmére, tehát forgalomra.
A fenti emberek által végrehajtott cselekvésre, aminek mérhető üzleti haszna van, tehát konverziókra.

Szóval mit jelent ez a mai környezetben és hogyan alakítunk ki egy olyan rendszert, ami képes kiszámíthatóan és következetesen ügyfelet, eladásokat és profitot termelni?

A technológia átalakította, ahogy az emberek termékeket és szolgáltatásokat vásárolnak.

Az egyik aktuális trendi kifejezés a marketingben az értékesítési tölcsér. Ennek a lényege, hogy a tölcsér szélesre nyitott tetején beszippantod az érdeklődőket, majd logikus és egymást követő lépésekben elvezeted őket a vásárlásig. A probléma ezzel az, hogy a vásárláshoz vezető út nem egyenes.

A vásárlók ki- és belépnek az egyes szakaszokba, kihagynak szakaszokat és másokat újra meglátogatnak.

Az online eladás olyan, mint átjutni a forgalmas Budapesten. Van, aki tömegközlekedéssel megy és többször átszáll, beragad a dugóba vagy éppen kigyullad alatta a metró és inkább visszafordul. Van aki kikerüli a forgalmat és a körgyűrűn – bár hosszabb úton – de módszeresen és tervezetten eljut a célba. Van, aki eleve kevesebbet utazik, mert közelebb lakik a célhoz.

Mit jelent ez a gyakorlatban és mire van szükség?

Belépési pontok és cselekvést kiváltó üzenetek a vásárláshoz vezető úton.

Az érdeklődők bármelyik megállóban felszállhatnak a céljuk felé vezető úton. Más üzenetekre és ajánlatokra reagálnak, amikor információt gyűjtenek, összehasonlítanak vagy vásárolnak.

Tehát az első dolog, amit teszünk, hogy kialakítjuk a stratégiát az üzenetekre.

Magyarán: kitaláljuk, hogy pontosan mit kell mondani, hogy az emberek kedveljenek és vásároljanak tőled.

A legtöbb cég már itt elrontja, ezért ez egy hatalmas lehetőség számodra. (Ők azzal töltik az idejüket, hogy csilivili weboldalakat készítenek, vagy ugyanazt csinálják mint mindenki más, ami felkelti a figyelmet, de eladást nem hoz.)

Ennek az ellenkezőjét fogjuk csinálni, mert "visszafejtjük" a piacod gondolkodását, igényeit és vágyait... és olyan üzenetekre fókuszálunk, amitől vásárolni akarnak majd tőled. Ez olyan, mint...

...Az érdeklődők köré épített láthatatlan burok, ami kizárja a konkurenciát

Egy ökoszisztémát építünk, ahova meghívod az érdeklődőket, értéket adsz a vásárlás felé vezető úton, miközben pozicionálod a márkádat mint vezető és szakértő.

Amikor így teszünk, akkor a márkád lesz az első számú választás a döntés során. Nem kell többé az árakkal versenyezned, mégis folyamatos utánpótlásod lesz új ügyfelekből, így szabadon dönthetsz, hogy kivel szeretnél együtt dolgozni.

Tehát, hol és kiket kell fogunk megcélozni az üzenetekkel, hogy irányítani tudjuk az ügyfélszerzést?

.A piac piramisa: szinte mindenki erre a pici szeletére koncentrál a piacnak, ezért hatalmas a zaj, így drágán és nehezen lehet eladni ezeknek a vásárlóknak.

Ha ugyanazokra célzol, mint az összes versenytársad, és a vásárlók ugyanakkor találkoznak veled, akkor sokkal nehezebb dolgod lesz. Ilyenkor beköszön az ismerős árháború, a nagyobb ígéretek és a zsugorodó profit.

A jó hír, hogy a legtöbb versenytársad marketingje abból áll, hogy azt kiabálja: "vásárolj, vásárolj, vásárolj".

Ami azt jelenti, hogy csak a piramis csúcsán lévő vásárlókhoz szólnak. Szóval…

Minden piacon mindössze 3 típusú vásárló létezik:

Azok az emberek, akik MOST vásárolnak. Ők a piramis csúcsa, akiknek szinte mindenki hirdet. Hatalmas a verseny és nehéz nekik eladni. És ez mindössze a piac 3-5%-a.
A piac sokkal nagyobb szegmensét adják azok, akik az elkövetkezendő 30-90 napban jutnak el oda, hogy vásároljanak. Ez körülbelül a piacod fele, itt van a legnagyobb lehetőséged.
És aztán ott a fennmaradó rész, akik talán soha nem vásárolnak (de célcsoportba tartoznak, tehát vásárolhatnának).

Tehát, amíg a versenytársaid a piramis csúcsán ülő vásárlókon marakodnak és egyre feljebb hajtják a hirdetési árakat...

...könyörtelen árversenyben csökkentik a saját profitjukat...

...addig te és én a 2. szegmensre fókuszálva nyerni fogunk. Megmutatom, hogyan építhetsz folyamatos utánpótlást olyan érdeklődőkből, akik már fogékonyak arra, hogy a te cégedtől vásároljanak.

Hogyan generálhatsz keresletet – ahelyett, hogy üldöznéd?

A kereslet követése helyett generáljuk azt azzal, hogy az érdeklődőked felfelé mozgatjuk a piramison.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy segítesz felismerni a problémájukat, amivel szembesülnek, és egy előzetes eredményt adsz számukra még az üzleti kapcsolat előtt. Vagyis...

Megmutatod, hogy tudsz nekik segíteni – azzal, hogy valójában segítesz nekik.

Újszerű gondolat, tudom. :)
De működik.
Cégtől, iparágtól és vásárlótól függetlenül.

Amikor pedig mindezt úgy teszed, hogy nem igényel tőled újra és újra munkát, akkor eszközöket hozol létre, amik tőled függetlenül teszik a dolgukat.

Ami elvezet minket a következő lépcsőhöz.

A fizetett hirdetésekből profitot csinálunk az eszközök felhasználásával.

Amikor képes vagy a fizetett hirdetésekből kiszámíthatóan és következetesen profitot csinálni, akkor többé nem lesz gondod azzal, hogy honnan szerzed meg a következő ügyfeled.

Tudni fogod, hogy mennyi pénzt kell elköltened, hogy a következő 30, 60 vagy 90 napban új lehetőségek árasszák el a cégedet.

Egyszeri kampányok helyett olyan eszközöket építünk neked, amik folyamatosan működnek az üzletedben és végre nem azon múlik az ügyfélszerzésed, hogy éppen mennyit dolgozol.

Képzeld el, hogy nem kell ügyfelek után rohangálnod, mert ők jönnek hozzád.

Nem kell bárkit elvállalnod, hanem kiválogathatod a számodra ideális ügyfeleket.
Nem kell állandóan új dolgokat kitalálni, hogy működésben tartsd a gépezetet.
Nem attól függ a céged teljesítménye, hogy éppen vadászol az új ügyfelek után vagy elmész a családoddal nyaralni.

Ez a valódi kontroll, amivel visszaveheted a szabadságod.

5eszköz, amivel megduplázzuk az eladásokat 90 nap alatt

#1 Eszköz:
Landing oldalak jobb konverzióval

Ezek olyan stratégiai oldalak, amik egy-egy kulcsfontosságú állomáson cselekvésre bírják a látogatókat. Legyen az feliratkozás, ajánlatkérés vagy eladás.

Amikor ugyanannyi pénzből több eredményt tudsz elérni, akkor versenyelőnyöd lesz a piacon. Csökkentjük egy érdeklődő, lead vagy vásárló megszerzésének a költségét. Ez azt jelenti, hogy magasabb lesz a profitod.

És többet is költhetsz egy ügyfél megszerzésére, így növelheted a piaci részesedésed, és elszívhatod a levegőt a versenytársaid elől.

#2 Eszköz:
Viselkedés alapú dinamikus marketing

Az érdeklődőket és ügyfeleket szegmentáljuk, és a viselkedésüknek megfelelő üzeneteket küldünk nekik.

A legtöbb cég csak azokra az emberekre koncentrál, akik “vásárlási módban” vannak. Ez mindössze a piacod egy pici szegmense, akikért rajtad kívül az összes versenytársad küzd. Az igazi pénz azokban van, akik csak hetek vagy hónapok múlva jutnak el a döntéshez.

Felállítunk egy automatizált rendszert, ami helyetted ápolja az érdeklődőket, így olyan lesz a weboldalad, mint egy jól olajozott marketing gépezet.

#3 Eszköz:
Érdeklődő mágnesek és tartalmak a vásárlói útvonal állomásain

Pozicionáld a cégedet, mint az érdeklődők megbízható tanácsadója, és legyél is az. Így tudni fogják, hogy az ő érdekeiket tartod szem előtt.

Ez hihehetetlenül fontos. A célpiacodnak olyan értékes tartalmakat készítünk, amik segítenek nekik közelebb jutni ahhoz, amit akarnak. Ezek a tartalmak bizalmat építenek és előmozdítják az értékesítést, azzal hogy a Piac Piramison felfelé mozgatják az érdeklődőket.

Felkeltik a figyelmet, építik a listádat és kiterjesztik a piacon a jelenlétedet. Előre kezelik a kifogásokat és félelmeket, így az értékesítés simábban megy, és többet tudsz eladni.

#4 Eszköz:
Remarketing kampányok

Az igazi pénz azokban van, akik nem vásárolnak először. Azokat a látogatókat és érdeklődőket, akik nem konvertálnak, újra célozzuk időszerű és ösztönző hirdetésekkel, amik követik őket az interneten.

#5 Eszköz:
"Keresztapa-ajánlatok"

Az ajánlatok létrehozása és “csomagolása” élet-halál kérdése a marketingedben. Egy jó ajánlat a sikeres eladás 50%-a. És itt jön a lényeg. Az emberek az alapján választanak és vásárolnak, hogy az általuk érzékelt érték melyik megoldás esetén a legmagasabb, és a döntéssel járó kockázat és kényelmetlenség a legalacsonyabb.

A kulcsszó az érzékelt érték.

Ugyananak a terméknek vagy szolgáltatásnak teljesen másképp érzékelik az értékét az érdeklődők, ha másképp "csomagoljuk be". Ez pedig meghatározza, hogy mennyit hajlandóak fizetni, mennyire motiváltak és mekkora surlódással jár, hogy üzletet kössenek a cégeddel.

Az, hogy MIT és HOGYAN mondasz vagy éppen NEM mondasz, mit tartalmaz és mit nem tartalmaz egy ajánlat, az többet számít, mint a legtöbben gondolják. Akár szolgáltatásokat vagy termékeket kínálsz, akár közvetlenül a fogyasztóknak vagy más üzleteknek adsz el, két féle ajánlatra lesz szükséged, ha növekedni akarsz:

Direkt ajánlat: ami az értékesítési folyamatodba vezeti az érdeklődőket és eladásokhoz vezet.
Indirekt ajánlat: amik a vásárláshoz vezető úton az ökoszisztémádba vonzzák azokat, akik még nem állnak készen a vásárlásra.
5.lépés
Konverzióoptimalizálás: A legfontosabb dolog a cégedben, amivel piaci dominanciát és magasabb profitot érhetsz el

A hirdetések egyre drágábbak és egyre nagyobb a konkurencia. És az nem válasz a problémára, hogy többet fizetsz és hagyod, hogy a profitodat szép lassan felzabálják a Szilícium-völgy feneketlen gyomrú óriásai.

Ugyanakkor amikor a konverzióid emelkednek, ne dőlj hátra, hogy számolgasd az extra profitot. Inkább használd ki, hogy előnyre tettél szert, és építs egy erődöt a cégednek, ami ellenállóvá teszi egy rossz gazdasági helyzetben – vagy ugródeszkát adhat a további növekedéshez.

Logikus elgondolás, hogy nem több forgalmat szerzünk, hanem először a konverziókat maximáljuk. Van rá 5 indokom, hogy ez miért fontos stratégiai lépés.

Indok #1:
A konverziók növelésével több ügyfelet szerezhetsz anélkül, hogy többet költenél reklámra.

A nyilvánvaló ok, hogy ha több embert tudsz meggyőzni arról, hogy azt tegyék amit szeretnél, akkor úgy szerzel több ügyfelet, hogy közben egy forinttal sem fizetsz többet.

Tehát lényegében ingyen szerzel új feliratkozókat, érdeklődőket és vásárlókat. (Mert ugyanannyi költésből több konverziót érsz el.)

Indok #2:
A "hajszálnyi előny" jelenség

Sok versenyben a „győztes mindent visz”, vagy legalábbis “a győztes viszi a legtöbbet”. Ez ugyanígy igaz az interneten.

Ennek egy fontos következtetése: ha kétszerannyi profitot akarsz, mint a versenytársad, nem kell kétszer olyan jónak lenned. Elég, ha egy picit jobb vagy, ez a „hajszálnyi előny” jelenség.

Olyan ez, mint a lóverseny. A befutó visz mindent még akkor is, ha csak egy fejhosszal győz.

Ez azt jelenti, hogy egy látogatóval, aki az oldaladra érkezik, több profitot tudsz termelni, mint a versenytársaid. Az apró emelkedések az egy látogatóra jutó profitban olyan hatást tudnak kiváltani, mint egy kis hógolyó, ami a hegyoldalból elindulva egy lavinává duzzad.

Amint ezt a hajszálnyi előnyt elérted, nincs helye a lazításnak, elöl is kell maradnod.

Indok #3:
A konverzióoptimalizálás pénzügyileg erősebbé teszi a céged – mert a profitod meglepően érzékeny a konverziós értékre.

A lenti ábra azt mutatja hogy egy szerény emelkedés a konverziós értékben – mondjuk 50% – hogyan fejt ki óriási hatást egy cég profitjára.

Egy 50% emelkedés a konverziós értékben akár 500%-os emelkedést hozhat a profitban.

Ennek az oka, hogy az extra konverziókból befolyó profit közvetlenül az eredményt növeli. Ami azt illeti, 10%-os ingadozás a konverziókban a különbséget jelentheti aközött, hogy profiot termelsz vagy veszteséget szenvedsz.

Indok #4:
Aki többet tud költeni egy vásárló megszerzésére, az győz a piacon.

Amint a konverziók megemelkednek, több profitot termelsz és minden egyes marketingcsatornád teljesítménye növekszik. Ami azt is jelenti, hogy többet tudsz fizetni a reklámokért és nagyobb részt tudsz kihasítani a piacodból.

Aki többet tud fizetni egy vásárló megszerzéséért, az versenyelőnyt élvez:

Ez megnyithatja az utat olyan marketing csatornák felé, amik korábban egyszerűen túl drágák voltak és azt gondoltad "a te cégednek ez nem működik".
Túllicitálhatod a versenytársakat, több forgalmat és több vásárlót szerezhetsz és uralhatod a piacodat.
Ez működik a keresőoptimalizálás esetén is: ha egy kulcsszóra megjelensz és kétszer annyi bevételt termelsz vele, akkor többet tudsz költeni a pozíciód javítására és megtartására.

Indok #5:
A korán kelők lépéselőnye.

Itt van a végső indok, hogy miért kellene növelned a konverziókat: Ha a versenytársaid még nem csinálják, akkor hamarosan fogják. És hatalmas előnyre tehetsz szert, ha vezeted a változást ahelyett, hogy lemaradsz.

Amint előnyre tettél szert, több pénzügyi forrásod lesz; ha mindig csak kullogsz a többiek után, akkor pénzt veszítesz.